Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Retourneren & beschadigingen


Retourneren (afkoelingsperiode):
U heeft bij ons het recht uw bestelling tot 14 (kalender)dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Voordat u het product terug stuurt dient u ons een mail te sturen met het artikelnummer van het te retourneren product.  Pas nadat u van ons per e-mail een bevestiging hebt ontvangen (binnen 5 werkdagen na ontvangst van het retour formulier) voor het terugzenden van het product kunt u de bestelling terug sturen.  U krijgt dan het volledige orderbedrag (inclusief reeds betaalde verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen mits u de artikelen in goede staat retourneert. Het retourneren van uw bestelling is bij Tesca-art voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons worden geretourneerd binnen 14 dagen na aanmelding van het retour. Let op: a.u.b. niet schrijven op de verpakking. Wij zijn dan genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen!

Uitzonderingen Retourneren

A. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn deze producten niet rerourneerbaar.

B. Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden

C. Producten die duidelijk persoonlijk van aard zijn. 

D. Producten die snel kunnen bederven of verouderen

E. Producten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de finaciële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft.

F. Producten / meubelen die als zelf montage pakket worden geleverd en vervolgens door de klant zelf zijn gemonteerd en 
daarna weer gedemonteerd.

G. Voor audio en video opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

H. Producten die indien uit originele verpakking is gehaald en is gebruikt vanuit hygienisch oogpunt niet meer 
kunnen worden verkocht o.a Matrassen, Hoofdkussens, etc.

I. Producten die aantoonbaar door zelfmontage of onkundig handelen van de klant zijn beschadigd.

J. Breekbare Producten die retour zijn gezonden zonder dat de consument deze heeft voorzien van een beschermende verzend verpakking en door deze nalatigheid beschadigd terug zijn gekomen bij verkoper. Consument is zelf verantwoordelijk voor  retourzending

 

Let op: Artikelen die gemonteerd moeten worden door u zelf, worden alleen teruggenomen als deze niet gemonteerd zijn geweest. Wij nemen dus geen artikelen terug die eerst door u zelf zijn gemonteerd, en vervolgens weer uit elkaar zijn gehaald. Hier worden geen uitzonderingen voor gemaakt.

Alleen als er sprake is van transportschade en wij het artikel opnieuw moeten bestellen kan er in overleg met 
Karo-art besloten worden dat u het artikel in elkaar mag zetten en gebruiken tot dat het 
vervangende artikel bij ons binnenkomt en bij u afgeleverd wordt.  

Na ontvangst van de retourzending zal het / de product(en) worden gecontroleerd en indien deze aan bovengestelde eisen voldoet / doen zal het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten binnen 14 dagen worden gecrediteerd op uw rekening. U wordt hier natuurlijk over bericht per e-mail.

Indien een product beschadigd terug wordt gestuurd of de verpakking van het artikel niet goed was geprepareerd voor verzending en daardoor tijdens retourzending is beschadigd, zullen wij na constatering contact met u opnemen om tot een voor beide partijen redelijke oplossing te komen. 

U als klant bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending tot dat deze bij ons retour is gekomen.

PROCEDURE RETOURNEREN

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kunt u ons een mail sturen met daarin het artikelnummer van het product dat u wenst te retourneren.  U ontvangt daarna van ons het ingevulde retour formulier. Dit formulier kunt u op de verpakking plakken en het pakket  naar ons laten verzenden. Graag NIET op de verpakking schrijven maar alleen het retour formulier gebruiken. Indien er toch op de verpakking wordt geschreven zijn wij genoodzaakt hier kosten voor in rekening te brengen. U ontvangt binnen 5 (werk) dagen het retourlabel.

 

Wat te doen als een product beschadigd is?

Wij verpakken uw artikelen met veel zorg en een beschadiging komt zelden voor. Toch kan het onverhoopt voorkomen dat uw bestelling tijdens transport beschadigd raakt. 

Indien uw bestelling wordt afgeleverd zonder dat u hiervoor hoeft te tekenen, dient u binnen 24 uur per email melding te doen van eventuele schade.

Bij schade aan artikelen vragen wij u altijd om duidelijke foto's van de beschadiging aan ons te mailen. (zie onder) Correct aangegeven schade wordt kosteloos vervangen of vergoed.

Als je een beschadigd product hebt ontvangen, neem dan onmiddellijk (minimaal) 3 foto's waaruit de beschadiging duidelijk blijkt, minstens 1 foto van de verpakking(inclusief het verzendlabel) 1 foto waaruit duidelijk de beschadiging blijkt en 1 foto van het gehele product (uiteraard incl. de beschadiging). Graag sturen naar [email protected]  Binnen 24 uur (op werkdagen) nadat u Tesca-art de foto's hebt gestuurd krijgt u van Tesca-art te horen hoe dit opgelost gaat worden. Graag niet het beschadigde product retour sturen voordat u bericht van ons hebt ontvangen.

Een bestelling weigeren

Indien u een bestelling weigert, kunnen wij de hieruit voortvloeiende kosten, inclusief de retourkosten bij u in rekening brengen. Als u een bestelling weigert wegens schade aan het artikel, zullen wij de artikelen nakijken en bepalen of deze zijn beschadigd. Indien dit niet het geval is, zullen wij extra transportkosten bij u in rekening brengen.

 

Tesca-art
Cederstraat 10
2023 WS  Haarlem 
[email protected]

(let op: dit is geen bezoekadres)

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »